Tiedote

Antti Riikonen Geonovan myyntipäälliköksi

Centered Text: full, Uloin , Sisäbg-white

Antti Riikonen RI (AMK) on nimitetty Geonovalle myyntipäälliköksi.

Antti Riikosella on yli 20 vuoden kokemus kiinteistö- ja rakennusalalta. Monipuolisen uransa aikana hän on ehtinyt työskennellä mm. Oy Esso Ab:lla, YIT:llä, Johnson Controlsilla, Jones Lang LaSallella ja Advenilla. Hänellä on myös oma rakennuttamiseen ja valvontaan erikoistunut insinööritoimisto.

Geonovalla Antti keskittyy erityisesti isoihin kiinteistökohteisiin ja yhteistyöhön rakennusliikkeiden ja muiden kiinteistökehittäjien kanssa.

Hänen vapaa-ajan harrastuksiinsa kuuluvat fillarointi, laskettelu, matkustelu ja sienestys.

Centered Text: full, Uloin , Sisäbg-white

Kun ostaa energiaa palveluna, riski on pois omilta harteilta

Tuore omistusjärjestely, jossa CBRE Investment Management tuli Geonovan pääomistajaksi, luo Antin mukaan Geonovalle erinomaiset mahdollisuudet investoida kotimaisiin kiinteistöihin ja tuottaa puhdasta energiaa pitkillä elinkaarimallin palvelusopimuksilla. 

”Meillä on vahva omistaja, joka katsoo pitkälle tulevaisuuteen. Se tarjoaa asiakkaillemmekin hyvät ja huolettomat lähtökohdat tehdä kanssamme 20–30 vuoden yhteistyösopimuksia. Isossa kuvassa hiilineutraalisuustavoitteisiin yltäminen edellyttää valtavia investointeja. Geonovalla tulee olemaan jopa merkittävä rooli vihreän siirtymän vauhdittamisessa.” 

Lämmitysmarkkinan tarkasti tunteva Antti liputtaa vahvasti kokonaisvaltaisten elinkaariratkaisujen puolesta. Hän arvioi, että ymmärrys palveluna ostamisen hyödyistä on kasvanut viime vuosina erityisesti rakennusliikkeiden ja suurkiinteistöjen omistajien keskuudessa. Suuret maalämpöjärjestelmät ovat monimutkaisia hybridijärjestelmiä niin suunnittelun kuin toteutuksenkin näkökulmasta. Geonovan ottaessa vastuun koko elinkaaresta, kiinteistön omistajan ei tarvitse kantaa investointiin liittyviä riskejä eikä huolehtia järjestelmän toimivuudesta. 

Hankintavaiheessa maalämpöjärjestelmän toiminnan seuranta ja optimointi ei välttämättä ole asia, joka on asiakkaalla päällimmäisenä mielessä. 

”Energiajärjestelmän hankkiminen ei ole vain kertaluonteinen, tekninen suoritus, vaan se vaatii jatkossakin osaamista ja huolenpitoa. Jokaisen ison kiinteistöomistajan tulee pystyä ratkaisemaan tämä asia”, hän sanoo. 

”Jos yritys tai taloyhtiö hankkii maalämmön perinteisesti urakkana, takuuajan – eli noin 2–5 vuoden – jälkeen järjestelmä on asiakkaan omalla kontolla. Voi tulla ikäviä yllätyksiä, kun järjestelmä toimiikin huonolla hyötysuhteella tai ilmenee laiterikkoja, eikä niiden korjaamiseen löydykään apua niin helposti kuin on kuviteltu”, hän antaa esimerkin. 

”Energy as a Service eli EaaS-malli on paljon helpompi ja loogisempi. Kaikki elinkaaren vaiheet on paketoitu yhteen sopimukseen.” 

 

>> Verkostoidu Antin kanssa Linkedinissä 

 

 

Centered Text: centered, Uloin bg-white, Sisä formbg

Ota yhteyttä